Hudiksvall dag 6

Imorse vaknade jag och mådde skit. Jag mådde så illa att jag kände att jag ville stanna hemma och bara vara men arbetsmyran i mig sa att jag skulle må bättre om jag bara sysselsatte mig. Och det blev bättre faktiskt, trots att jag spenderade 7 timmar med tvätten och slipade pincetter mellan tvättrundorna. Rutinerna sitter snart så det är bara att köra på.

Vid lunch hade jag så tråkigt att jag tog mig friheten att ringa hem. Och jag saknar mamma så mycket och det fick hon ta del av idag. Jag tror jag upprepade den frasen tre gånger. Men det är inte så farligt, jag vet att hon mår bra så det räcker även om jag måste vänta i två veckor till innan jag får träffa henne. Och då, då ska jag bjuda henne på middag eller lunch. Jag ska bara klura ut vart jag ska ta henne.

Och ikväll, är en glädjekväll. Jag fick precis besked om att jag blivit antagen till mitt första-handsval. Jag som babblat om hur nervös jag varit på sistone över antagningen och så löser sig allt bara sådär. Livet är bra. Det hade varit underbart om jag kunde vara med mamma och halvan, men man kan inte få allt samtidigt. Inte ännu i alla fall. Ett steg närmre iktyologin.
Sen får vi se om CSN vill vara jävliga med mig eller inte, när jag ska kolla om man kan få bostadsbidrag. Får jag det, då jävlar lämnar jag boet. Kanske…

//c_Cae; ett steg närmare Australien!

Leave a Reply

