Dag 6!

Det första jag såg imorse var en Mustang och då visste jag att det skulle bli en bra dag. Och det blev det! Jag håller på att lära mig Decléors och md formulations sortiment. Det är rätt svårt att minnas allt det där men det mesta börjar sitta nu även om jag är lite förvirrad om jag blir tillfrågad.

Idag rök oskulden på en professionell ansiktsbehandling. Känns riktigt skönt att inte ha massa pormaskar i ansiktet även om jag måste erkänna att pinan av klämningarna inte är schyst direkt. Men vill man vara fin så! Fick även prova massa produkter och tro mig när jag säger att jag känner skillnad! Jag tror jag har hittat ett speciellt band mellan mig och md formulations. Farligt för plånboken dock då deras produkter inte är studentvänliga direkt. Men det kommer lösa sig på något sätt, speciellt om jag inte hittar en återförsäljare i Malmö. Men i så fall beställer jag det härifrån så det bör inte vara några problem.

Och jag tror faktiskt jag har gått ner lite i vikt! Magen på mig har krympt! Kan bero på att jag äter på mer bestämda tider, springer runt som ett fån i salongen och väljer nyttiga nötter istället för chips. Herregud, denna nojan är ju bara bra. Köpa joggingskor och börja jogga i Malmö. Eller åtminstone köpa ett träningskort. En hälsosammare skönhetsnörd till China kommer tillbaks misstänker jag.

Dagens guldkorn var ändå när jag under dagen tänkte på Manuela och Selva. Rätt som det är får jag ett sms av ingen mindre av Manuela. Riktigt skönt att känna att vänskapen inte tärs bara för att jag råkar vara 90 mil bort. Jag gillar det starkt. Så fort jag är i Malmö igen så ska dessa 20 dagar tas igen! Det är så mycket gott som väntar i Malmö. Denna resan har gjort mig gott redan nu. Jag mår bättre, min pappa (!) ringer och skojar, mamma delar med sig mer än vanligt över telefon, vännerna hör av sig och trots att halvan är 190 mil ifrån så hörs vi ändå av. Och så kommer nog Eva till stan igen när jag kommit hem. Livet blir nog inte bättre än så, speciellt inte när en tredjedel av min resväska kommer innehålla skönhetsprodukter (det tar redan 1/4) på vägen hem. Gött mos!

//c_Cae; fortfarande hemlängtan men livet har sina goda stunder /insert kirby

Leave a Reply

