12 dagar kvar

Dagen har hittills varit lugn och jag kan säga att jag behövt det. Förvirrad vaknade jag och gjorde mig klar för dagens äventyr som skulle innebära kryssning i Sundsvalls skärgård med buffé och rundvandring i stan. Kryssningen fick mig att tänka på mamma, som vanligt, och maten föll mig sådär i smaken.

Jag hann inte ens komma ombord innan min fot hade skadats och det var inte kul att halta och gå sämre än en nyfödd valp. Det löste sig dock när jag fick vila och spenderade 150min på att stirra på havet och båtens barer. Jag fick ingen hemlängtan förrän bartendern kom med Ramlösa. I mitt huvud var det som om någon hade lagt 2 liter Skåne på bordet och bara hoppats på att jag skulle koppla på min skånska. Men trots mina försök att vara skåning så tyckte sig besättningen ändå att jag skulle dra allt på engelska. Hell no! Antingen så har de så svårt för kontinental svenska eller så ser jag tydligen inte mycket ut som en svensk. Eller beter mig som en.
Visserligen är folk här rätt så normala. Även om jag trivs under min korta (läs oerhört långa) visit så tror jag inte det hade gått bra utan mina vänner och familj. Folket här är för normala bara, inget mer med det men trots det så har de otrolig bra bilsmak och de är vackra människor. Jag tror att jag har sett en ful människa sen jag kom hit. EN!

Hittills så har dagen varit underbar. Skönt väder på förmiddagen/eftermiddagen och nu så regnar det. Jag har hört att det ska åska ikväll men att det i Malmö är stekhett.
Sen vill jag bara tillägga att jag är en tickande bomb jämtemot  en viss person i mitt liv. Jag står bara inte ut med att ge 110 och inte ens få tillbaka 0.1. Jag tål inte bullshit och det vet denna person men ändå insisteras det. Tyvärr. Jag har bättre saker att lägga tid och energi på. Och som en liten förvarning, when it blows, it blows big.

//c_Cae; lite besviken på den misslyckade shoppingrundan…

Leave a Reply

