Apropå bananer

Under min slappsöndag så kom jag på en grej – jag har inte umgåtts med rökare under hela den tid som jag vistas här i Hudik. Och det är skönt, så otroligt skönt. Jag slipper lukta rök någonstans och ärligt talat så har jag sett en enda person som rökt här. Rätt otroligt när hela ens umgängeskrets röker hela bunten.
Det är nästan så att man vill stanna här av enbart denna anledningen. Bara det uttrycket visar ju hur mycket jag avskyr rök och cigg. Det blir jobbigt när jag som inte röker, sitter på en uteservering med 8 andra som röker så mycket att mina händer luktar lika mycket som deras.

Jag kan ju inte förbjuda de att röka i min närhet men jag vill inte heller avlägsna mig från deras sällskap. Det är ju trots allt människor som ger mig positiv energi och inspiration. Kanske borde jag sluta välja människor som inte röker och umgås med… Eller be mamma flytta hit och så lever vi här.

//c_Cae; jäkla rökare

sidenote; googlade precis lite bilder och såg en bild på ett par svarta lungor… Mysigt.

Leave a Reply

