3 dagar kvar!

Och jag fick ledigt på torsdagen! Med andra ord hinner jag dra en snabb vända i stan och handla lite saker innan jag tar mitt pick och pack, tackar Hudik så mycket och drar till rökiga Skåneland. Hemlängtan åsido och jag stannar hellre här i det rökfria.

Hur som helst har jag två riktigt goda nyheter. Den första, som i min åsikt inte räcker till ens närheten av den andra nyheten, är att min leverans kommer hem om tre dagar! Vilket betyder att jag kommer plocka upp det under fredagsförmiddagen. Ja, ni läste rätt – förmiddag. Jag vaknar tidigare nu och lägger mig tidigare. Eftersom jag jobbar får jag bättre rutiner och jag ska faktiskt hålla det nu så långt det går.
Den andra nyheten är att min utbildningstid har precis nästan halverats! Jag läste igenom ett mail jag fått från studievägledaren på Lunds biologiska institut (är det jag eller låter det för coolt?) och enligt henne så kan jag påbörja de marina kurserna under hösten 2011. Det i sin tur innebär att jag kommer plugga i 3 år istället för 4-5.

Gladare än så kommer jag nog inte bli under dagen. Jag längtar till skolan igen. Men först ska jag lägga upp en studieplan med vägledaren innan det kickas off på riktigt. Nu har jag lite mer att fira än bara hemkomsten!

//c_Cae; what a wonderful life, and it’s no more than what you make of it ;D

Leave a Reply

