Åter i Malmö

Och jag har lyckats göra det mesta som jag har planerat in. En lugn helg och det blev rätt så mycket sushi. Inget mig emot dock men vissa ställen har blivit mer av en besvikelse.

I alla fall så återstår det att planera bilresan till Knutby. Hur detta ska gå, vet jag inte men det ska nog funka hoppas jag. Dock kommer jag förbjuda att personen bredvid mig sover, för då somnar jag också. Inte så smart om man är ensam förare. Hur som helst så får vi nog ta en paus någonstans i Jönköpingstrakten. Planering nästa!

Dock blev jag rejält besviken på mamma idag. Det enda hon har tjatat om är att jag ska ta hem den tallrik jag köpte i Iggesund. Den var egentligen tänkt att jag skulle ha den i 81ans luftrum som dekoration och göra det lite mysigare där. Men ack nej. Mamma ville ha den i sina skåp så jag fick släpa hem den igen, bara för att hon skulle säga att jag kunde ha den var jag vill. Och när jag har packat upp allt jag har köpt under helgen med halvan så kritiserades det hur mycket pengar jag slösade på saker som jag vill ha. Hon vill ju ha mig som den tjej (läs smink- och skönhetsintresserad) som jag blivit efter Hudik. Och när jag väl har påbörjat en liten del av min samling (läs md formulations/Decléor/id’s bareMinerals) så klagas det på hur jag slösar pengar… Suck. Jag vill det här och det är inte fel att investera i mig själv. Jag ser det ju ändå som något jag tycker om och som jag förtjänar att ha, annars hade jag inte köpt dessa saker. Och bara som en notis så har jag bara investerat ca 500kr på mig själv. För mycket? Absolut inte. Det är ju trots allt mer än vad jag någonsin har lagt ner på mig själv.

//c_Cae; first roadtrip… How many miles before we tick eachother off? Any guesses?

Leave a Reply

