Lite piggare, lite fattigare

Gårdagsnattens sömn gjorde mig gott. Jag är piggare än igår och det känns bra. Vaknade gjorde jag till och med innan tolv utan väckarklocka, till grannarnas spelande av Lady In Red. Porrmusik delux med andra ord. Hur som helst så slog det mig att skolan snart börjar. Och det innebär att jag kommer koppla på min planeringsförmåga. Till det behöver jag lite grejer som kommer agera som min högra hand och därmed måste jag även handla. Så in till stan blev det trots regnet. Ny kalender, överstrukningspennor (gula ofc) och annat som kan tänkas höja min hjärnas kapacitet.

Skillnaden denna gång måste nog vara att jag inte suttit och börjat planera redan nu. Dock hade jag velat planera in aktiviteterna som ska bockas av under festivalen men det har fått vänta. Jag vill inte planera in för mycket nu eftersom det slog mig igår att jag inte haft tid till mig själv de senaste 6 veckorna. Alltså måste jag ta mig tid till det, i alla fall med en början nästa vecka. Denna vecka ska dedikeras till lillebror, mamma och kanske vännerna på en sushimiddag. Allt hänger på om jag orkar ställa mig i ett kök i en dag eller inte. Kanske borde man besöka mormor och njuta av morfars gudomliga mat och bli bortskämd istället för att vara middagsvärdinna?

//c_Cae; hittar tillbaka till Dido <3

Leave a Reply

